icon

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی

EN
شرکت:
صنعتي کيميدارو
سرمایه ثبت شده:
576,000
نماد:
دکيمي
سرمایه ثبت نشده:
0
کد صنعت (ISIC):
432316
اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 (حسابرسی شده)
سال مالی منتهی به:
1399/12/30
وضعیت ناشر:
پذيرفته شده در بورس تهران
information اطلاعات نمایش داده شده با اطلاعات امضا شده مطابقت دارد

کلیه مبالغ درج شده به میلیون ریال می باشد


گزارش بررسی اجمالی
به هیئت مدیره صنعتي کيميدارو

1. صورت وضعيت مالي مجموعه و شرکت سهامي عام صنعتي کيميدارو در تاريخ 31 شهريور 1399 و صورت هاي سود وزيان، تغييرات در حقوق مالکانه و جريانهاي نقدي مجموعه و شرکت براي دوره مياني 6 ماهه منتهي به تاريخ مزبور، همراه با يادداشتهاي توضيحي 1 تا 37 پيوست، مورد بررسي اجمالي اين سازمان قرار گرفته است. مسئوليت صورتهاي مالي ميان‌دوره‌اي با هيئت‌مديره شرکت است. مسئوليت اين سازمان، بيان نتيجه‎گيري درباره صورت‏هاي مالي ياد شده براساس بررسي اجمالي انجام شده است.

2. به استثناي محدوديت مندرج در بند 7، بررسي اجمالي اين سازمان براساس استاندارد حسابرسي بررسي اجمالي 2410، انجام شده است. بررسي اجمالي اطلاعات مالي ميان‌دوره‌اي شامل پرس‌وجو، عمدتا از مسئولين امور مالي و حسابداري و به کارگيري روشهاي تحليلي و ساير روشهاي بررسي اجمالي است. دامنه بررسي اجمالي به ‌مراتب محدودتر از حسابرسي صورت‏هاي مالي است و در نتيجه، اين سازمان نمي‌تواند اطمينان يابد از همه موضوعات مهمي که معمولا در حسابرسي قابل شناسايي است، آگاه مي‌شود و ازاين رو، اظهارنظر حسابرسي ارائه نمي‌کند.

3. به ‏شرح يادداشت‏‏هاي توضيحي 4-13 و 5-13 صورت هاي مالي، دارايي‏هاي در جريان تکميل و پيش پرداخت‏هاي سرمايه‏اي، شامل مبلغ 96 ميليارد‏ريال مخارج انجام شده و پيش پرداخت جهت پروژه احداث ساختمان توليد بوده که عمليات اجرايي آن از سال 1390 متوقف شده است . مضافا تغيير کاربري پروژه مذکور به منظور توليد شير خشک و مکمل‏هاي غذايي با مراجع ذي ربط در جريان مي باشد، که تا تاريخ اين گزارش به نتيجه نرسيده است. همچنين با توجه به يادداشت توضيحي 1-35 صورت هاي مالي ، مقدار 920ر8 متر مربع از زيربناي ساختمان پروژه مذکور(حدود 75 درصد کل متراژ) بر اساس رأي کميسيون ماده 100 شهرداري تهران خارج از مقادير مندرج در پروانه ساختماني صورت گرفته است. ضمنا مقدار 750ر1 متر مربع از بناهاي احداث شده در نيمه دوم دهه 1350 بر اساس راي کميسيون ماده 100 شهرداري بدون مجوز احداث و حکم تخريب آنها صادر شده است ليکن برابر راي ديوان عدالت اداري حکم تخريب نقض و موضوع مجددا در حال بررسي در شهرداري تهران مي باشد. هر چند اعمال تعديلات از بابت موارد فوق در حساب ها ضروري است ليکن تعيين مبلغ آن براي اين سازمان امکان‏پذير نمي باشد.
4. با توجه به يادداشتهاي توضيحي 17 و 18 صورت هاي مالي ، دريافتني ها و پيش‎پرداخت ها شامل مبلغ 198 ميليارد ريال اقلام راکد و سنواتي (اسناد دريافتني واخواست شده مبلغ 29 ميليارد ريال) مي‎باشد که اقدامات حقوقي انجام شده به منظور وصول و تسويه آنها تا تاريخ اين گزارش به نتيجه نرسيده و صرفا از اين بابت مبلغ 82 ميليارد ريال کاهش ارزش در حسابها منظور شده است. با توجه به مراتب فوق، در صورت اصلاح حسابها از اين بابت دريافتني ها و پيش پرداخت ها و سود انباشته ابتداي دوره به ترتيب به مبالغ 99 ميليارد ريال، 17 ميليارد ريال و 116 ميليارد ريال کاهش خواهند يافت.
5. به شرح يادداشت‎ توضيحي 2-1 صورت هاي مالي و پيرو دستور سازمان غذا و دارو، توليد و فروش محصولات رانيتيدين (قرص و آمپول) ممنوع اعلام شده است. در اين ارتباط ارزش دفتري موجودي مواد و کالاي محصولات مذکور نزد شرکت اصلي و شرکت وابسته پخش رازي به ترتيب مبلغ 80 ميلياردريال و 65 ميليارد ريال (بهاي فروش آن در سال هاي قبل به شرکت پخش رازي 114 ميليارد ريال) در تاريخ صورت‌وضعيت مالي مي‏باشد که توليد محصول فوق در حال حاضر متوقف مي‏باشد. با توجه به مراتب فوق، بازيافت مبلغ مذکور براي اين سازمان محرز نگرديده، لذا احتساب کاهش ارزش ضروري است که در صورت اعمال تعديلات لازم سود انباشته ابتداي دوره و موجودي مواد و کالا و دريافتني ها به ترتيب به مبالغ 194 ميليارد ريال 80 ميليارد ريال و 114 ميليارد ريال کاهش خواهند يافت.
6. با توجه به يادداشت توضيحي 5-26 صورت هاي مالي ، طبق برگهاي تشخيص و قطعي، ماليات عملکرد شرکت جهت سال‎هاي 1391، 1392، 1395 و 1396 مبلغ 219 ميليارد ريال تعيين شده که به دليل اعتراض شرکت صرفا مبلغ 164 ميليارد ريال پرداخت شده است. با توجه به مراتب فوق، هر چند اعمال تعديلات در حساب ها ضروري مي باشد ليکن تعيين مبلغ قطعي آن براي اين سازمان امکان پذير نمي باشد..
7. طبق آخرين تائيديه‎ دريافتي از بانک اقتصادنوين مانده سپرده بانکي (سرمايه‌گذاري بلند‏مدت) مبلغ 31 ميليارد ريال کمتر از دفاتر شرکت اعلام گرديده است. همچنين طبق صورت تطبيق في‎مابين در پايان دوره مورد گزارش با شرکت وابسته پخش رازي، مانده طلب از شرکت مذکور مبلغ 37 ميليارد ريال کمتر از دفاتر شرکت مذکور مي باشد که در طي دوره مالي مورد گزارش نسبت به تعيين تکليف آن اقدامي نشده است. تعيين آثار احتمالي ناشي از رفع مغايرات مذکور بر صورتهاي مالي مورد گزارش، براي اين سازمان مقدور نمي‎باشد.
8. به شرح يادداشت توضيحي 3-6 صورت هاي مالي، علي رغم کاهش ميزان توليدات در دوره مورد گزارش نسبت به ظرفيت قابل دسترس ( عمدتا قرص و دراژه)، هزينه هاي جذب نشده محاسبه نگرديده است. اعمال تعديلات از بابت مورد فوق ضروري مي باشد ليکن تعيين مبلغ آن براي اين سازمان امکان پذير نمي باشد.

9. بر اساس بررسي اجمالي انجام شده، به استثناي آثار موارد مندرج در بندهاي 3 الي 6 و 8 و همچنين به استثناي آثار تعديلاتي که احتمالا درصورت نبود محدوديت مندرج در بند 7 ضرورت مي‏يافت، اين سازمان به مواردي که حاکي از عدم ارائه مطلوب صورتهاي‏مالي ياد شده، از تمام جنبه هاي با اهميت طبق استانداردهاي حسابداري باشد، برخورد نکرده است.

10. مسئوليت "ساير اطلاعات" با هيئت‏مديره شرکت است. "ساير اطلاعات" شامل اطلاعات موجود در گزارش تفسيري مديريت است. نتيجه گيري اين سازمان نسبت به صورت‏هاي مالي، در‏برگيرنده نتيجه گيري نسبت به "ساير اطلاعات" نيست و نسبت به آن هيچ نوع اطميناني اظهار نمي‏شود. در ارتباط با بررسي اجمالي صورت‏هاي مالي، مسئوليت اين سازمان مطالعه "ساير اطلاعات" به منظور شناسايي مغايرت‏هاي با اهميت آن با صورت‏هاي مالي يا با اطلاعات کسب شده در فرآيند بررسي اجمالي و يا تحريف‏هاي با اهميت است. در صورتيکه اين سازمان به اين نتيجه برسد که تحريف با اهميتي در"ساير اطلاعات" وجود دارد، بايد اين موضوع را گزارش کند. همانطور که در بندهاي 3 الي 6 و 8 بخش "مباني نتيجه‎گيري" توضيح داده شده، صورتهاي مالي در ارتباط با دارايي‏هاي ثابت، ماليات عملکرد، دريافتني ها، موجودي مواد و کالا و بهاي تمام شده کالاي ساخته شده حاوي تحريف بااهميت است. از اين رو به نظر اين سازمان ساير اطلاعات در ارتباط با اين موضوعات نيز داراي تحريف با اهميت مي باشد. همانطور که در بند 7 بخش "مباني نتيجه گيري "در بالا توضيح داده شده است، در تاريخ صورت وضعيت مالي اين سازمان به دليل عدم دسترسي به اطلاعات لازم، نتوانسته است شواهد حسابرسي کافي و مناسب در خصوص سرمايه گذاري هاي بلند مدت بانکي به دست آورد. از اين رو اين سازمان نمي‏تواند نتيجه‏گيري کند که ساير اطلاعات در ارتباط با اين موضوعات حاوي تحريف با اهميت است يا خير.

11. ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار در موارد زير بطور کامل رعايت نگرديده است: شماره بند و مادهشرح دستورالعمل اجرايي افشاي اطلاعات: تبصره (8) ماده 7تهيه گزارش تفسيري مديريت مطابق با ضوابط سازمان بورس بطور کامل. (عدم ارائه اطلاعات مالي آينده‌نگر). ماده 10ارائه نسخه‏اي از صورتجلسه مجمع عمومي عادي 10 روز بعد از تشکيل به اداره ثبت شرکتها و افشاء آنها پس از ابلاغ ثبت، ظرف مهلت‏هاي تعيين شده. ماده 12افشاي اصلاحيه جدول زمانبندي پرداخت سود نقدي و افشاي آن حداکثر ظرف يک هفته پس از تاريخ مجمع عمومي صاحبان سهام، به علت تصويب سود نقدي بيشتر نسبت به پيشنهاد هيئت‌مديره. دستورالعمل انضباطي ناشران: بند (3) ماده 5توزيع سود سهام (سنوات قبل)، در صورت قبول شرکت سپرده‏گذاري مرکزي اوراق بهادار و تسويه وجوه از طريق آن شرکت و در غير اين صورت واريز به حسابهاي بانکي اعلام شده سهامداران و يا حساب بانکي واسطه. اساسنامه نمونه شرکتهاي پذيرفته شده در بورس: تبصره 2 ماده 27دارا بودن تحصيلات مالي حداقل يکي از اعضاي غيرموظف هيأت‏مديره. دستورالعمل کنترلهاي داخلي: انجام وظايف کميته حسابرسي، شامل کسب اطمينان معقول از اثربخشي حسابرسي داخلي و شناسايي ارزيابي و تجزيه و تحليل ريسک‏هاي تجاري شرکت و فرصتها و تهديدها و کنترل و پيگيري مناسب انحرافات مصرف موجودي مواد و کالا، هزينه جذب نشده و سيستم بهاي تمام شده. دستورالعمل الزام افشاي اطلاعات و تصويب معاملات اشخاص وابسته: ماده 8 عدم حق رأي مدير ذينفع در جلسه تصميم‏گيري و تصويب در هيأت‏مديره. دستورالعمل حاکميت شرکتي: تبصره 6 ماده 4عدم عضويت اعضاي هيات مديره در بيش از 3 شرکت به عنوان عضو غير موظف هيات مديره. ماده 7تاييد و اجراي معاملات با اشخاص وابسته به شکلي که اطمينان از کنترل مناسب تضاد منافع و حفاظت از منافع شرکت و سهامداران حاصل شود. ماده 8اقدامات لازم جهت استقرار ساز و کارهاي کنترل داخلي اثر بخش به منظور اطمينان بخشي معقول از حفاظت از دارائيها و منابع شرکت. ماده 11تدوين ساز وکار مناسب جهت جمع‎آوري و رسيدگي به گزارشهاي مربوط به نقض قوانين و مقررات و نارسايي در شرکت و نظارت بر اجراي آن توسط هيئت مديره. بند 2 ماده 13غير قابل تفويض بودن معرفي اعضاي هيئت‌مديره براي شرکت‏هاي وابسته. بند 5 ماده 13کسب اطمينان از استقرار ساز و کارهاي مناسب براي مديريت ريسک توسط هيات مديره. مواد 15 و 16تشکيل کميته انتصابات و استقرار فرآيندي توسط هيأت‏مديره جهت ارزيابي اثربخش کميته‏هاي تخصصي و اعضاي هيأت‏مديره در شرکت وابسته. مواد 19 و 21تصويب منشور هيأت‏مديره درخصوص نحوه تنظيم دستور جلسات هيأت‏مديره و تصميم‏گيري و تصويب آن و تشکيل دبيرخانه مستقل هيأت‏مديره. ماده 42درج اطلاعات با اهميت از قبيل مشخصات کامل هيأت‏مديره، حقوق و مزاياي مديران اصلي، مديرعامل، کميته‏هاي تخصصي و اعضاي آن، رويه‏هاي حاکميت شرکتي، گزارشات هيأت‏مديره و حسابرسي در پايگاه اينترنتي شرکت. ماده 43ارائه گزارش اقدامات شرکت در رابطه با اصول راهبردي شرکتي و ارزيابي ميزان تحقق برنامه هاي راهبردي در گزارش تفسيري مديريت.

29آذر1399
سازمان حسابرسي
سمتامضاء كنندهشماره عضویتزمان
مدير گروه سازمان حسابرسي Shahrokh Shah Hosseini [Sign]8110291399/10/10 10:53:26
مدير گروه سازمان حسابرسي Gholamabbas Mohammad Khani [Sign] 1399/10/10 12:11:45
عضو هيئت عامل سازمان حسابرسي Ghodratollah Esmaeili [Sign]8000501399/10/10 13:12:31